By zainteresować klienta jakimiś produktami, wystarczy mu je pokazać

Pokazywanie produktów powiązanych – popularna praktyka w e-sklepach

Dla właścicieli sklepów internetowych ważna jest wiedza, od czego zależy dobra sprzedaż. Ważny jest sam produkt i to, ile on kosztuje. Gdyby jednak skupiać się jedynie na polityce cenowej i na asortymencie, to byłoby za mało. Potrzebne są i różne inne działania. Jednym z ważniejszych jest zachęcanie klienta do zakupu.

Ramki, które warto mieć w e-sklepie

By zainteresować klienta jakimiś produktami, wystarczy mu je pokazaćBy zainteresować klienta jakimiś produktami, wystarczy mu je pokazać. Najlepiej, jeśli pojawią się przy oglądanym przez niego produkcie. Na karcie wybranej rzeczy pojawiają się ramki, a w nich powiązane produkty, czyli podobne do tego, co klient ogląda. Mogą być to inne rodzaje tej samej rzeczy albo pasujące do niej. Jeśli jest to karta balsamu do ciała, to w ramkach mogą pojawić się masło oraz mgiełka do ciała o tym samym zapachu. Ramki z takimi propozycjami znajdują się na dole karty wybranego produktu. Warto je mieć, ponieważ dzięki nim możliwe jest:

  • pokazanie innych produktów,
  • zachęcenie do zakupu czegoś jeszcze,
  • zwiększenie wartości zamówienia.

Powiązane produkty – cenny dodatek na stronie

Ramki z produktami powiązanymi do oglądanego to skuteczny sposób na większą sprzedaż. Znaczenie dla skuteczności ma i to, że takie zachęcanie jest pozytywnie odbierane przez klientów. To, że pokazuje się powiązane produkty w żaden sposób nie przeszkadza, a w dodatku pozwala dowiedzieć się, co jeszcze interesującego sklep może zaproponować. Można zwiększyć sprzedaż, nie wydając przy tym pieniędzy na reklamę. Taki cenny dodatek warto mieć na stronie e-sklepu, warto tym bardziej, że już duża część sklepów go posiada.

Dla skuteczności pokazywania produktów powiązanych znaczenie ma to, kiedy i w jakiej chwili się je pokazuje. Kiedy jest to na karcie produktu, to pokazuje się coś podobnego do tego, co klient sam wybrał. Takie rzeczy będą go więc interesować. Ramki z produktami widzi on, kiedy zainteresowany jest zakupem. Możliwe więc, że zamówi coś z takich propozycji.

 

Obraz free stock photos from www.picjumbo.com z Pixabay
Obraz Pexels z Pixabay